Kasinobonukset verkkomarkkinoinnin keinona

Jos olet yhtään seurannut kasino- ja pelialaa, olet varmasti huomannut, että toiminta on siirtynyt entistä voimakkaammin verkkoon. Juuri tästä syystä myös tällaisten toimintojen markkinoiminen on siirtynyt entistä voimakkaammin nettiin. Eräs tehokkaimmista keinoista mainostaa kasinoita ja niiden erilaisia pelejä ovat kasinobonukset, joita nettikasinot tarjoavat perin anteliaasti. Kerromme tässä artikkelissa siitä, kuinka nettikasinot käyttävät kasinobonuksia verkkomarkkinoinnin keinona ja saavat siten madallettua huomattavasti asiakkaan kynnystä kokeilla pelaamista. Asiakkaalle bonukset tarjoavat taas houkuttelevan ja tavallista riskittömämmän tavan kokeilla nettipelaamista ja erilaisia pelejä.

Bonusten tehokkuus

Bonukset ovat erityisen tehokas keino houkutella nettikasinoille uusia pelaajia ja pitää kiinni vanhoista asiakkaista. Suomalaiset asiakkaat ovat erityisen tunnettuja siitä, että kaikki ilmainen houkuttelee meitä erityisen paljon ja olemme valmiita vaikka jonottamaan saadaksemme ilmaisia ämpäreitä tai muuta maksutonta oheistuotetta. Juuri tähän bonusten tehokkuus perustuu – kun kokeilemaan pääsee maksutta tai kun omille rahoille saa moninkertaisen katteen, madaltuu kynnys astua sisään nettikasinolle huomattavasti. Erilaisia bonuksia löytyy esimerkiksi osoitteesta bingohuonebonus.com ja muilta bonussivustoilta.

Usein bonuksia ja ilmaiskierroksia tarjotaan yksinkertaisiin peleihin. Myös tässä piilee yksi bonusten tehokkuuden ja koukuttavuuden taustasyistä. Kun uuden pelaajan ei tarvitse tutustua monimutkaisiin sääntöihin tai oppia mitään uutta, on kynnys kokeilla jälleen matala. Bonukset eivät välttämättä toimisikaan läheskään yhtä hyvin pokerin kuin kolikkopelien kohdalla, sillä pokerin säännöt ovat melko haastavat ja pelitaktiikan omaksuminen vaatii melko paljon harjoittelua. Juuri tästä syystä bonuksia tarjotaankin usein juuri kolikkopeleihin, koska ne on helppo omaksua, vaikkei aiempaa pelikokemusta olisikaan. Lisäksi monella on kyllä aiempaa kokemusta fyysisistä kolikkopeleistä, joita on Suomesta perinteisesti löytynyt esimerkiksi huoltoasemien ja kioskien auloista – ja tietenkin ruotsinlaivoilta.

Kolikkopelien pelaaminen on helppoa, sillä niiden perussäännöt ovat yksinkertaiset ja pelaajan tulee lähinnä pyöräyttää kiekko pyörimään. Samalla kolikkopelit ovat kuitenkin myös melko koukuttavia, mikä on yksi syy bonusten tehokkuuteen. Kolikkopelejä löytyy monissa mielenkiintoisissa teemoissa, jotka kiehtovat erilaisia pelaajia ja tekevät peleistä entistä monipuolisempia.

Bingopelit ovat toinen peliryhmä, johon tarjotaan usein bonuksia, ja jotka on erityisen helppo ottaa haltuun, vaikkei aiempaa pelikokemusta juuri olisikaan. Moni meistä on pelannut bingoa ainakin lapsena esimerkiksi ruotsinlaivalla, jossa se on perinteisesti ollut suosittua ajanvietettä lasten leikkihuoneissa.

Nettikasinot verkkomarkkinoinnin kunkkuina

Nettikasinoita pidetään usein verkkomarkkinoinnin kunkkuina, sillä ne panostavat runsaasti markkinointiin juuri siellä, missä niiden potentiaaliset asiakkaat liikkuvat – eli verkossa. Erilaisia bonuksia tarjotaan aktiivisesti esimerkiksi sähköpostimarkkinoinnin ja somemarkkinoinnin kautta. Monet kasinot käyttävät myös bannerimainontaa ja erilaisia ponnahdusikkunamainoksia, joihin olet saattanut törmätä surffaillessasi netissä. Tällainen mainosikkuna voi nimittäin ponnahtaa esiin vieraillessasi erilaisilla sivustoilla. Houkutteleva ikkuna saa helposti klikkaamaan kasinon sivustolle ja ehkä jopa kokeilemaan pelaamista.

Osa nettikasinoista tekee yhteistyötä esimerkiksi blogien kanssa. Tällöin bloggaaja saa rahaa siitä, että blogin lukija siirtyy blogissa olevan linkin kautta kasinolle tai liittyy esimerkiksi kasinon asiakkaaksi. Kun suosittu bloggaaja suosittelee pelaamista, on sillä yllättävän suuri vaikutus bloggaajaa seuraavien lukijoiden käyttäytymiseen – tai vähintään heidän asenteisiinsa pelaamista kohtaan. Blogimarkkinointi onkin yksi erittäin yleisesti käytetty verkkomarkkinoinnin muoto, joka toisia bloginlukijoita on kuitenkin jo alkanut ärsyttää. Tämäntyyppisessä markkinoinnissa onkin käytettävä tarkkaa harkintaa.

Kaiken kaikkiaan nettikasinot hyödyntävät hyvin monenlaisia verkkomarkkinoinnin keinoja ja tekevät sen yleensä taidolla. Aivan turhaan nettikasinoita ei pidetä verkkomarkkinoinnin taitureina ja konkareina! Nettikasinot uskaltavat myös panostaa rahaa verkkomarkkinointiin ja tämä onkin erittäin tärkeää alalla, jossa kilpailu on rautaisen kovaa ja jossa uusia toimijoita on viime vuosien aikana luotu yllättävän paljon. Oikein kohdennettu verkkomarkkinointi on tärkeä edellytys sille, että kasino erottuu joukosta ja saa riittävästi uskollisia pelaajia.

Oletko itse huomannut, kuinka verkkomarkkinointi vaikuttaa käyttäytymiseesi ja valintoihisi ja millainen verkkomarkkinointi puree sinuun kaikista tehokkaimmin? Onko se saanut sinut jopa kokeilemaan pelaamista?